Dėl susidėvėjimo transporto priemonės sunaudoja daugiau variklio alyvos ir tai yra tikrai dažna problema. Nepaisant jos gali atsirasti dar daugiau problemų, kurios gali labai pakenkti jūsų automobilio varikliui. Dažniausios priežastys, kodėl automobilis sudegina daugiau tepalų, yra susidėvėję vožtuvai, sandarikliai bei stūmoklio žiedai. Tai yra priežastis, dėl kurios alyva gali patekti į degimo kamerą, todėl jos lygis ir sumažėja.

Kodėl Automobilis Ryja Tepalus?

Koks alyvos deginimas yra normalus?
Normalus alyvos deginimas vienoje transporto priemonėje, gali būti per didelis kitoje. Nors alyvos deginimas yra gana dažna problema, gamintojai šiuo klausimu nepateikia vienodų gairių. Taigi, kas vienam varikliui gali būti įprasta, kitam gali būti per daug. Pavyzdžiui, BMW savininkams normalu yra tada, jei kai kurie varikliai sudegina litrą alyvos mažiau nei tūkstančiui mylių. Tinkamai važiuojant ir prižiūrint transporto priemonę įprastas sudeginimas gali siekti 1 litrą daugiau nei 3 tūkstančiams kilometrų. Jei varikliui reikia litro alyvos kas, pvz., 5000 kilometrų, tai gali būti nuotėkio ženklas, o toks nuotėkis gali būti lengvai matomas. Arba tai gali būti variklio vidinių problemų ženklas, pvz., susidėvėję vožtuvai, stūmoklio žiedai ar bet kuri iš įvairių tipų plombų. Kai variklis įveiks daugiau nei 120 tūkstančių kilometrų, reikia tikėtis padidėjusio alyvos deginimo. Be to, daugelis naujesnių variklių naudoja mažesnio klampumo alyvą. Tokioms alyvoms lengviau praslysti pro tarpiklius, sandariklius ir žiedus, kurie laikui bėgant šiek tiek susidėvėjo, taip dar padidindami alyvos sunaudojimą.

Ką daryti, jei automobilis sudegina daugiau alyvos?
Jei iš išmetimo vamzdžio sklindantys dūmai turi mėlyną atspalvį, tai yra ženklas, kad jūsų automobilis sudegina daugiau alyvos nei įprastai. Jei alyva teka į kuro degimo kamerą, turite rimtą problemą, kurią reikia kuo greičiau išspręsti. Net jei nepastebite dūmų, sklindančių iš išmetimo vamzdžio, vis tiek yra kažkokia problema. Galite patikrinti alyvos lygio matuoklę ir įsitikinti, ar sudeginama daugiau alyvos. Norint išspręsti šią problemą gali prireikti paprasto sureguliavimo, tačiau gali prireikti ir nuodugnesnio remonto. Alyvos suvartojimas nėra vienodas, todėl geriausias būdas yra reguliariai patikrinti alyvos lygį ir paprašyti mechaniko ieškoti nuotėkio, jei variklis sudegina daugiau alyvos. Netgi nedidelius alyvos nuotėkius reikia stebėti ir kuo greičiau pašalinti, kad būtų išvengta rimtų jūsų automobilio variklio pažeidimų.

Pasekmės dėl per didelio alyvos sudeginimo:
Vartotojai turi savo nuostatų apie tai, kas yra normalu, ir pastaraisiais metais padavė į teismą kelis automobilių gamintojus dėl per didelio alyvos sudeginimo. Į teismą buvo paduota “Audi”, “BMW”, “Honda”, “Subaru” ir “Toyota”. Gausūs automobilių savininkų skundai paskatino kai kuriuos gamintojus pratęsti garantijas arba pakeisti variklio dalis. Kai kuriais atvejais buvo paskatinta pakeisti ir patį variklį. Tačiau tokiu atveju, pavieniai vartotojai dažniausiai turi pateikti skundą pardavėjui ar automobilių įmonei, kad galėtų atlikti remontą. Pavyzdžiui, „Honda“ pratęsė variklių garantiją savo 2008–11 metų „Accords“ ir 2010–11 CR-V modeliams su keturių cilindrų varikliais. Šių automobilių savininkai patyrė problemų dėl per didelio alyvos sudeginimo.