Kas Atsitinka, Jei Vietoj Benzino Įpilama Dyzelino?

Kas atsitinka, jei į dyzelino baką netyčia įpylėte benzino? Ką daryti, jei netyčia dyzelinio kuro įpylėte į benzino baką? Jums įdomu, ar tai gali būti didelė problema?

Kokie skirtumai tarp benzino ir dyzelinio kuro?

Jei bandote numatyti, kokios problemos gali kilti netyčia sumaišius dyzeliną ir benziną, tada turite atsižvelgti į didžiausius šių dviejų degalų skirtumus.

  • Dyzelinis kuras yra sunkesnis už benziną, todėl dėl skirtingo tankio ir klampumo jis sudeginamas skirtingai, o dyzelino degimo temperatūra ir savaiminio užsidegimo temperatūra yra žymiai aukštesnės. 
  • Atsižvelgiant į tai, galima pritaikyti ir atvirkščiai: benzinas yra lengvesnis, todėl jo degimo temperatūra yra žemesnė.
  • Šie fizinių savybių skirtumai sukelia problemų varikliuose ir degalų sistemose, kai sumaišomi skirtingi degalų tipai.

Įpylėte benzino į dyzelinį kurą?

  • Tarkime, į dyzelinį kurą netyčia įlašinote nedidelį kiekį benzino. Pirmas dalykas, kuris gali atsitikti, yra tai, kad sumažės dyzelino degimo temperatūra, kuri gali būti pavojinga, nes bake gali atsirasti didesnės koncentracijos benzino kišenės, o dėl to ir degimo temperatūra nebus vienoda visame bake.
  • Atsižvelgiant į didelį degimo temperatūros skirtumą tarp benzino ir dyzelino, užtenka tik 1% benzino užteršimo, kad sumažėtų dyzelino degimo temperatūra 18 laipsnių C. Tai reiškia, kad dyzelinis kuras per anksti užsidegs dyzeliniame variklyje, o tai gali sugadinti variklį.
  • Benzino įpylimas į dyzelinį variklį taip pat gali sugadinti kuro siurblį ir kuro sistemos purkštukus, o tai atsitinka dėl sumažėjusio tepimo. Paprasčiau tariant, benzinas yra tirpiklis, o dyzelinas – alyva. Dyzelinas turi pakankamai tepalo, kad suteptų kuro siurblius ir purkštukus, o įpylus benzino, šis tepalas ištirpinamas, todėl galite sugadinti automobilį.
  • Be to, iš pradžių gali sklisti dideli juodų dūmų kiekiai, nes transporto priemonės kompiuteris bandys kompensuoti šį degimo trūkumą sureguliuodamas kuro ir oro mišinį, o tai žymiai sumažins automobilio galią ir našumą. O jei ir toliau naudosite degalus, galite padaryti realią žalą transporto priemonės kompiuterių jutikliams, perkaitindami juos arba padengdami suodžiais.

Įpylėte dyzelino į benziną?

Dabar pažvelkime atvirkščiai – į benziną įmaišote dyzelino, kuris yra sunkesnis ir dega aukštesnėje temperatūroje nei benzinas, kuris yra lengvesnis, lakesnis ir dega daug žemesnėje temperatūroje. Taigi, kas gali nutikti:

  • Vienas didžiausių rūpesčių dėl benzino užteršimo dyzelinu yra oktaninio skaičiaus sumažėjimas. Galvojant apie tai, kaip variklis dega benzinu, oktaninis skaičius yra benzino gebėjimo užsidegti tinkamu laiku – ne per anksti – matavimas. 
  • Benzinas, kurio oktaninis skaičius mažesnis, įpurškiamas į kamerą per greitai, todėl benzinas užsidega ir sprogsta, tačiau stūmoklis vis dar nekyla aukštyn, o susidūrus slėgio bangoms, geriausiu atveju, susidaro beldžiantis garsas, o blogiausiu atveju, sugadinamas stūmoklis ir strypas. Tam tikra prasme oktanas sulėtina degimą.
  • Benzino oktaninis skaičius turi būti 87–91, o dyzelinio kuro oktaninis skaičius yra 25–40. Įmaišius 2% dyzelinio kuro į benziną, bendras oktaninis skaičius sumažės 1 tašku, o įmaišius 10% dyzelino, oktaninis skaičius sumažėja 5 balais, to pakanka, kad varikliui sukeltumėte problemų.

Ir tai yra tik pirmoji potenciali problema, o jų gali būti ir daugiau, pvz.:

  • Kadangi dyzelinis kuras yra sunkesnis už benziną, jis gali nusėsti jūsų benzino bako dugne, todėl į įsiurbimo kolektorių arba cilindrą gali būti įpurškiamas ir benzinas, ir dyzelinas vienu metu. 
  • Priklausomai nuo mišinio, galite gauti iš dalies sudegusio dyzelinio kuro, kuris ant stūmoklių, vožtuvų ir uždegimo žvakių paliks nuosėdų, todėl savo automobiliui galite padaryti rimtą žalą, jei toliau važiuosite.
  • Jei į cilindrą patenka pakankamai dyzelinio kuro, galite užblokuoti hidraulinius cilindrus, dėl to gali sprogti galvos tarpinė, įtrūkti cilindro galvutė arba atsirasti kitų rimtų problemų, dėl kurių jūsų transporto priemonė gali greitai ir galutinai sugesti.
  • Šis dyzelinis kuras cilindre taip pat gali prasiskverbti pro stūmoklio žiedus į alyvos karterį, praskiedžiant tepalinę alyvą, o tai gali sugadinti visas variklio vidines tepamas dalis ir sukelti didelį variklio gedimą dėl greito nusidėvėjimo.
  • Jei nesudegęs dyzelinis kuras patenka į išmetimo sistemą, jis užsidega kataliziniame keitiklyje: ugnis užkimš katalizatoriaus skyles ir jas sunaikins.

Esmė – nevažiuokite:

  • Kadangi neįmanoma tiksliai žinoti, kiek netinkamo kuro yra jūsų automobilio bake ir degalų sistemoje, esminis patarimas yra tas, kad jei turite rimtų priežasčių manyti, kad jūs ar kas nors kitas įpylėte netinkamo kuro, tada turite jį nuvilkti į autoservisą, kur ši problema gali būti išspręsta.
  • Autoservise bus pašalintas visas kuras iš kuro sistemos ir ji praplauta.